שאלות נפוצות

שאלות נפוצות

לפניכם מאגר שאלות נפוצות, במידה ולא מצאתם תשובה לשאלתכם אתם מוזמנים לפנות למוקד שירות הלקוחות הטלפוני של חברת קלוריד או שאתם גם יכולים ללחוץ כאן ולשאול את שאלתכם ואנו נשמח לעזור ואף לשתף את הקהל הרחב.

"מה ההשפעה של מחזור חודשי על הדיאטה ?"

אחד השינויים שחלים בגוף בעקבות השינויים ההורמונאליים שחלים לפני המחזור הוא צבירת נוזלים. לכן תתכן עלייה במשקל בימים שלפני המחזור. אך חשוב לזכור שאין זו עלייה של שומן אלא נוזלים בלבד, ולרוב עם קבלת המחזור המשקל חוזר לקדמותו.

למי שחשה תאווה לאוכל בפרט או צורך עז למתוק בפרט – אל דאגה, זה טבעי ונגרם בעיקר בגלל ירידה ברמת הסרוטונין או ירידה ברמת הסוכר בדם.  ארוחות קבועות והעדפת פחמימות מורכבות ומלאות (כגון לחם מחיטה מלאה,אורז מלא וכו') על פני פחמימות פשוטות (ממתקים, פירות וכו'), יכולים להקטין את הדחף למתוק.

"אני ובעלי התחלנו דיאטה ביחד. מדוע הוא יורד הרבה יותר מהר ממני ?"

מסיבות הורמונאליות, גוף הגבר מכיל באופן טבעי יחסית יותר רקמת שריר מאשר רקמת שומן ביחס לאישה. היות והשריר הוא הרקמה ש"שורפת אנרגיה" ואשר בה מתרחש חילוף החומרים, ואילו השומן פשוט "יושב שם", לגבר קל יותר באופן טבעי לרזות ואף סביר שירזה יחסית מהר יותר מאישה.

"מה השעה הכי מאוחרת בה מותר לאכול ארוחת ערב ?"

כל אחד וסדר היום שלו. אין זה נכון שארוחת ערב או לילה משמינה. מה שקובע זה סה"כ הקלוריות שצרכנו במשך כל היום ולא מתי אכלנו אותם. ארוחת ערב וגם ארוחת לילה לפני השינה חשובות לתחושת שובע במהלך הלילה, שינה טובה, ושלא נקום רעבים ונגזים בארוחת הבוקר.

יחד עם זאת ארוחה גדולה מידיי עלולה לגרום לאי נוחות ולהפרעה בשינה.

ארוחת הערב יכולה להיות ארוחה חמה שלא נאכלה בצהריים או ארוחה חלבית עם גבינות, ביצים או טונה וירקות. רק חשוב שהכמות הנאכלת תרגיש "נח" בבטן.

"איך ארוחת בוקר תורמת להרזיה ? ואם אני רוצה להרזות אני חייבת לאכול ארוחת בוקר או שאפשר גם בלי"?

ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר מכל הארוחות, למעשה היא זו שקובעת כיצד יתחיל וימשיך כל היום.
על-פי הגמרא, ארוחת בוקר מונעת 80 מיני מחלות.
גם הרמב"ם נתן דעתו על חשיבות ארוחת הבוקר ואמר כי בבוקר יש לאכול כמו מלך, בצהריים-כבן מלך, ובערב-כאביון.

"איך אפשר לרדת במשקל אם לאכול רק פירות וירקות לא משביע אותי ? אני לא כ"כ אוהבת בשר, אבל מאוד אוהבת בצקים (פסטה, פיצה, לחם) וקשה לי לוותר על זה כי אני לא מרגישה שבעה פשוט, מה עושים ?"

אני לא חושבת שאת צריכה לוותר לגמרי על פחמימות, רק לאכול אותם במידה.
חשוב שתבני לך תפריט ותלכי לפיו.. ניתן לבקש במוקד שירות הלקוחות של קלוריד שירכיבו לך אחד כזה.
מניסיון אישי אני יכולה לספר שאני מתמידה לשמור על תפריט קבוע שמשלב הכל מהכול, אני לפעמים נעזרת בסיבים תזונתיים כדוגמת גואר גאם, קונגא'ק של קלוריד, הם יוצרים תחושת שובע בגוף וזה עוזר..

"כל פעם שאני מתחילה דיאטה אני נשברת... חוזרת לחטיפים, חוזרת למתוקים, חוזרת לחופש... למישהו יש טיפים להצלחה בהורדה במשקל? "

האם את באמת חוזרת לחופש? או לכלא. לכלא של חוסר שליטה בתאווה וזלילה, החופש האמיתי הוא לשלוט בכך, ולאכול בריא.
זכרי גברתי שזהו מרתון, לא ספרינט. זהו תהליך. וכמו בכל תהליך יש בו שלבים שונים, חפשי לך ליווי של חברות, משפחה, תמיכה ואוזן קשבת, ניתן להיעזר במאמן או מאמנת אישיים הנמצאים לרשותך במוקד שירות הלקוחות של חברת קלוריד.
היכנסי שוב לאתגר. אז מה אם הפסקת? התחילי שוב. והאמיני שתצליחי, עשי ספורט לחטב את הגוף. את לא בעונש, בדיאטה- את בריפוי, בשינוי, בהבראה, וזכרי - זו חובתך לבריאות שלך, לביטחון העצמי שלך, לזוגיות (שיש או שתהיה) למה לחכות שתהיה חולה בגלל ההשמנה? ורצון. מליון קילו רצון. זה מה שיעזור.
בהצלחה (ברור שתצליחי)